فن کویل چیست

فن کویل چیست ؟

فن کویل چیست ؟

فن کویل قطعه مهمی است که بخشی از سیستم تهویه مطبوع است که همراه با چیلر برای تهویه مطبوع در محیط های بزرگ استفاده می شود. برای کاربرد های بزرگتر کولر های گازی معمولی کارآمدتر است. فن کویل و چیلر مکمل یکدیگر هستند. بنابراین ، مهم است که عملکرد هر یک از آنها را بدانید.  آیا می خواهید در مورد نحوه کار سیستم فن کویل ، چیلر و ویژگی های اصلی آن بیشتر بدانید؟ پس با تاسیسات اسماعیلیان نمایندگی خدمات پکیج در اصفهان و تعمیر پکیج بوتان اصفهان و.. همراه باشید.

سیستم فن کویل چیست و چگونه کار می کند؟

این نوع سیستم ها در  آب و هوای محیط های بزرگ یکی از بهترین گزینه ها است که از تجهیزات مشابه اپراتور رایج در سیستم های تهویه مطبوع تشکیل شده است. تفاوت مهم این دو در این است که فن کویل به جای استفاده از گاز ، از آب سرد برای کنترل سیستم و اطمینان از دمای مناسب استفاده می کند.  نام فن کویل را وقتی ترجمه می کنیم، درک عملکرد آن آسان تر می شود. کلمه فن کویل یعنی ، تعریف یک سیم پیچ تهویه و این اساساً نحوه کار فن کویل است. هنگام عبور ، هوای گرم با سیم پیچ که درون آن آب سرد است تماس پیدا می کند. به این ترتیب هوا خنک می شود و متعاقباً توسط مجاری هوا به محیط برگردانده می شود. آب گرم شده به سیستم اصلی بازمی گردد تا دوباره خنک شود.

فن کویل چیست

چیلر برای خنک کردن آبی که از سیستم عبور می کند استفاده می شود ، زیرا یکی از اجزای مهم سیستم خنک کننده است. برخلاف کولرهای گازی معمولی ، در چیلر از گازهای مبرد برای خنک سازی آب استفاده می شود نه هوا. پس از عبور آب از چیلر ، می توان آن را به فن کویل برد تا دمای هوا را در مکان هایی مانند سوپرمارکت ها ، صنایع ، مراکز خرید و چندین مکان دیگر کنترل کند. با تهویه مطبوع ، هرچه محیط بزرگتر باشد ، ظرفیت خنک کننده آن نیز کاهش می یابد  و در نتیجه به تجهیزات بزرگتر یا قدرتمندتری نیز نیاز است.  در هتل ها و ساختمانهایی که به تعداد زیادی تجهیزات تهویه مطبوع نیاز دارند ، نگهداری از تمام این ماشین آلات نشانگر هزینه زیاد است.

بنابراین فن کویل و چیلر به دلیل کاربرد زیاد و کنترل خوب دما از اصلی ترین راه حل ها برای تهویه هوا در محیط های بزرگ یا تخصصی هستند.   این نوع راه حل ها هنوز هم برای ترویج نوعی سازگاری با توجه به نیازهای محیط ایده آل هستند و می توانند تقاضای تهویه مطبوع لازم را ارائه دهند. یکی دیگر از نکات مهم و مزیت استفاده از فن کویل و چیلر در محیط ها ، صرفه اقتصادی است.  مشتری هرچه احساس راحتی بیشتری داشته باشد ، مدت زمان بیشتری را در آن مکان سپری خواهد کرد و در فروشگاههایی که در آنجا فن کویل وجود دارد می ماند و چه بسا خرید بیش تری می کند. لازم به یادآوری است که می توان از چیلرها بدون فن کویل برای خنک سازی فرآیندهای صنعتی استفاده کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *